Tuesday, November 30, 2010

LEgaKAh saYA???

"sHima..senangla ko ye..balik keje xpayah masak utk Husband..macam ak ni balIk kene MAsak LAgi KEne wat macam2...lega kalau ak jadik ko"

wah..adakah patut ayat tu terlontar dari mulut kamu??ish..sungguh tidak patut..apela sgt emmasak jika dibandingkan dengan keseronokan duduk bersama hubby???apalah sgt macam2 tu kalu dibandingkan boleh berbual2 n makan bersama hubby??lega??xde lege dalam diari hidup kami wahai kamu...kami yg dok berjauhan ni sebenarnye lebiH banyak yg pErlu dilakukan...
Pagi2...kalu bb Bangun pagi..kami xle nak cakap.."abang..blh xpegangkan bb sementara syg masak or mand??"..xle...jawaannye tiada...maka kami perlu memujuk bb supaya kami boleh mandi..boleh sediakan apa yg patut utk ke ofis...legakah???
selepas siap2 n nak ke opis.."abg...hantarkan bb ke umah pengasuh ye..da lambat ni"..boleh??jawapannye tetap xle...maka kene by hook or crook Pegi hanta bb ke umah Pengasuh...
KEmas umah??bleh mintak tolong "abg tlg syg kemas uma arini bleh x??syg xlaratla arini penat"sambil tersenyum memujuk..bleh??jawapannye tetap tidak...jadi..macamane pon kami buat juga..xnak tgk uma xbekemas..xbesapu..bb nant kutip2 makan..nope
BAsuh baju??iron baju??bleh mIntak tolong??jawapannye nope..kadang2 bile nature call xkirela kecil atau besar tepaksa tahan..sebab takut bb nangis..takut bb men panjat2...takut bb ke mane2..
bIle bb demam..bejaga malam...nanges2 sebab xsihat..Boleh saya Kata "abg..meh bawak bb g Klinik..bb demam"..nope..sume sendiri oke
Bile check up klniK.."abg..arini gantikan saya g check up bb bleh??"..jawapannyer..nope...xde..sendiri bikin
Bile urusan2 BAnk..Bil..UMah..KEte etc..BLeh mintak tolong abg??Nope..sebab Bank Bukak masa weekdays k...Wiken tutup..so..sendiri Bikin JUGa maaa...
wahai kamu..legakah saya??

Oh...sgt emo di saat ini..

6 comments:

Firdzah said...

ye shima.. aku rase kalo dok sorg ni... nak solat pon susah tak tumpu sepenuh perhatian bila baby nages n tarik2 telekung+ takut die terjatuh..

beruntung nyer dorg hubby ade disisi.. sonok nyer masak same2 dgn hubby =(.... (at least hubby tlg temankan kat dapur)

shima, actually aku kagum dgn ko.. =)

walau ape pon...kite kene byk bersyukur kan?..

NoRazUraShIma said...

btol kaklong...
bersyukur dengan ujian Allah...
yg menjadikan kite semakin matang..
p/s : sayang ko n adam=)..u inspired me too darling

mama rifQy said...

ntahaapapantahh manusia itu! sangat tidak menghargai ape yang ade depan mata,okiess!!

NoRazUraShIma said...

2la kak...kalu put her in my shoes baru die tau kan=(

just azura! said...

hai sima..

tu tak bersyukur tu. tak pun dah malas sangat nak masak untuk suami. banyak pulak komplennye..bersyukurlah sikit...

eh emosi lak..

anyway sima, tabahkan hati..nanti aku datang jengok ko nak? aku bawak goreng pisang..

NoRazUraShIma said...

ajue..datangla..ak sentiase free jek..maklumla wifiey di weekend hari jek=(

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...