Friday, December 24, 2010

My breAsTfeediNg HEavEn CoNTEst

Tarikh Tutup: dilAnjUtKAN kpd 31 DEc 2010..YEay semPAt=)

Saya MAMA KAtegOri 3

"HA bREastFEeDing???XPAyaHlA nnT susa..Fm KAn SenANg.."
"KEne AJaR Anak kiTe Minum fm..Nak KEje nnt Sng Tgl Kat Bb sitTer"
"RaJEnnye ko PAm susu...sempAt Lak ek...ko KEje2 PAm"
CamTuLa Ayat2 Yg serinG ak denGAr sejak darI mULa ak Nak bF anaK ak..AK Kawen pada 25 JAnuaRi 2009...MAse Tu AK n incik hubby mmg Nak bb cepat2..hehe..tapI Apakan daya bb Aborted Masa 10 Wiks..buLan 4 camtu..then Bulan 6 tu SAH ngANDUnG bALIK SBUlan da...Tu r anak KesaYAnganKu Yg da LAhir...da umur 11 BUlan Pn (28 JAnuari 2010)..Ak mmg Nak bf anak ak since masa ngandung lagik...Mmg suNgguh2 ati Nak bf my chiLd...
mula2 kenal bf ni mase bw blog dr hamid arshat..gyne..tgk2la forum2 die pasal pregnancy n tetibe lak tebaca bout mom yg bf anak dier fully sampai umo 2 tahun..wah...kagumla...pastu pkirla de ke susu ak ni...cukup ke...penuhla tanda ty tu lam kepala otak ni...then daripada ctu der r kenal mom2 yg bf anak2 mereka..me juz bw jek..tgk2 tips n sambil2 tu watla psychology kat diri sendiri..sebab bace tu mmg tips die soh tanamkan dalam diri SAYA MAU BF ANAK SY FULLY..panjang da..baru nak cite SEBENARNYE..hehe..PAm MULa2 hubby saya BEli adalah LittLe bean..hem..leh sebb saya soh beli pam tanpa bagitau hubby pam ape nak beli..saya rase pam tu xeffective since die punyer sucking too weak n susu saya xkuar pon..sket sgt dapat 1oz je setengah jam (haihs)..ni rupe pam first saya
canteqkan??tp xseswai ngan saya..oleh kerana xkuar susu so my breast mmg bengkak giler..sampai kene makan antibiotik to reduce swollen tu..then nipple sore xpayah cakapla..mmg saket giler...haihs..kalu xkuat smgt time to musti konpem da gudbye sama bf...menitik aer mata sambil kasik nenen...so sy tryla search website2 laen yg boleh bantu solve my bf probs..jumpe doc ty bf counsellor...n dapatkan tips utk lebey berjaya dlm bf nih...so..dgn pendapat kawan2 saya telah membeli pam manual..maybe pam letrik tu xseswai utk saya...ye pam tersebut telah disimpan di dalam kotak di atas almari..haha...Nilah Pam baru Saya....TADA
hubby PEsan Kat saya siap2..sile PKAi N pam btol2..haha..da terbaNg melayang 3rat jugak..n lil bean td pon lam 2rat..total nearly 5 rat (kalu tau baik beli medela ke spektra ke)..xpela..berbekalkan pam avent inilah saya telah bertungkus lumus mengepam..pantang ada masa free pegi pam..masa rayhan blom makan solid food kene PAm 3 kali di opis..wah..sangat gigih oke...skali pam Alhamdulillah rezeki rayhan sentiasa ada..mesti dapat paling skit POn
TgK gamba...8oz...sYUkur sgT...PEnah StOk eBm saya Banyak macam Ni (SeBenarnyer xdela Banyak sgt..tapi kire banyakla jUgak..)..kan??
nilah peti sejuK uma saya..since saya Xde PEti yG separated...saya Dapatkan gak 1 peti sejuk khas utk Ebm..hem..okla kan ebm xcampur ngan ikan ayam daging lam peti..nak beli peti sejuk beku blom lagik kot...hehe..penahla susu saya merundum tahap gaban semasa anak saya telah meminum susu sehari cecah 32oz..wah..saya bangun siang malam nak kejar tau..so saya top up kan dgn booster Susu..Fenugreek n minUm susu wyeth..
kedua2nye amat membantu saya...maka bb saya pon mendapat khasiat susu ibu yg tiada tolok bandingnyer..his solid food was introduced at his 6months...so lepas tu saya da kurang mengepam since die da makankan??so sesi mengepam saya jadik 2 n now da 11 bulan saya still pump tapi skali je..n hasilnye hanya 10 oz pada jam 330 ptg..10 oz inilah yg akan dipam utk keesokan arinye punye stok...simpanan ebm da xde..hanya HARI INI UTK HARI ESOK..n yg paling sedeynyer saya da campur sket SUSu NAn Pro Utk top up susu Ibu..tapi rayhan xsuke..nanges2 bile bg..sorry sayang mama tepakse bagi utk syg da fm milk=(..kalu pakse die akan minum nanges2..paling banyak minum pon 20z..oh....xpela kan?saya fully bf rayhan masa cuti n wole nite...okela..da panjang manjang ni...daaa.....
p/s : kecuR suNggUH tGk adiah)...layan gamba bb susu ibu ini dulu k???

YES!!!!SAYA ANAK SUSU IBU YG SIHAT N CUMEY...ngeh2

2 comments:

Firdzah said...

shima, ko memang! bg aku, susu ibu adalah hadiah buat anak kite kan.. bukan senang nak jadi rajen tp sbb anak, kite jd gigih secara tibe-tibe.. tp aku tak segigih ko... sgt kagum!

NoRazUraShIma said...

KAKLONg...Ak stuju..adiah Utk anak kite..Bile nak sambut bday Adam??

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...