Friday, February 22, 2013

Positif..poSitif..

eh camne eh..dalam life ak yang mencecah 29 tahun ni..ak rase ak makin nipis tahap kesabaran..nipis tahap kental tahan makian orang..nipis tahap kental terima sesuatu benda secara positif..
contoh camni
1) ko tgh bawak kereta bagi signal elok2.pandang kiri nak tukar lorong...tetibe bile ko masuk je..motor maki ko dgn hon (eh hon mane kuar perkataan)..n tunjuk bende2 yang xsepatutnye fuck gune isyarat tgn..ko piss off..rase macam nak lempang muke die laju2...tros rase weh ak bayar cukai jalan jugakla...
sebenarnye
ak cube padamkan sume keinginan dalam kepala otak ak pada masa tu..ak akan pkir oh xpela..ko nak cepat kot..sakit perot kot..or ak kate eh shima jgn jadi macam die..xbaik buat org camtu..nnt karma (eh pendendam plak bunyinyer)
2) ko pegi beratur bayar barang dekat giant...lepas tu ko jumpe cashier yang masam mencuke n scan barang ko campak2...dalam ati..ces die ni xpenah senyum langsung..masam mencuke jek..da r campak brg ak..bayar ni tau
sebenarnye
ish2 die ni...kenapala kerja jumpe dgn org tapi die ni masam je..pastu ak cakap kat adik tu..dik senyumla sket (eh ayat ni irritating ke??)..sebab ak nak die senyum..baru lega ati ak..

ade banyak lagi...tapi nntla sambung

2 comments:

just azura! said...

dia macam ni.. sebab kita makin berusia kan (berusiaa?) jadi makin banyak benda kita tak puas hati sebab kita tahu benda tu salah..kita rasa kita berkuasa untuk buat sesuatu jadi rasa nak je ambik tindakan dengan persekitaran yang suka buli-buli kita ni..hehe

NoRazUraShIma said...

haha..kan ajue..sbb agaknye kite banyak blaja..tu yang cepat je prasan ape yg sepatutnye tu..hehe

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...